Welcome app is op zoek naar een Stagiair(e) Communicatie & Support

Welcome app’s grote droom is dat ook nieuwkomers zich thuis kunnen voelen in Nederland. Past jouw maatschappelijk betrokken hart bij onze jonge en ambitieuze start-up en wil jij in een omgeving stage lopen waar veel ruimte is voor jouw ideeën? Lees dan verder!

Periode

Start stage vanaf juli (exacte periode en startdatum zijn in overleg)

Studierichting 

Bijvoorbeeld: marketing, communicatie, social work, commerciële economie, bedrijfskunde, entrepreneurship

Over Welcome app

Een nieuw leven opbouwen in een vreemd land zonder dat je weet waar je moet beginnen. De juiste informatie is niet makkelijk vindbaar en nieuwe contacten opdoen lijkt onmogelijk. Begin er maar eens aan! Veel nieuwkomers in Nederland staan voor deze uitdaging. Wij zijn er voor hen. Het is ons doel om lokale organisaties, activiteiten en informatie zichtbaar en toegankelijk te maken op 1 plek: Welcome app. Zodat nieuwkomers zich thuis kunnen voelen in Nederland. Dit doen we door samen te werken met vele verschillende partijen: gemeenten, bedrijven en andere (maatschappelijke) organisaties. Zonder deze samenwerkingen zijn we nergens, want integratie doen we samen!

Ons team bestaat uit ambitieuze, jonge mensen die zich graag inzetten voor dit ideaal. Bij ons op de werkvloer draait het dus niet om quick wins, maar om het maken van een langdurige impact, zodat onze samenleving stukje bij beetje inclusiever wordt.

Wat ga je doen?

Welcome app werkt in opdracht van verschillende gemeenten om ervoor te zorgen dat het aanbod in de gemeenten van verschillende organisaties en individuen bij de gebruikers terechtkomt & informatie toegankelijk is. Hier zit een communicatie uitdaging: hoe zorgen we ervoor dat communicatie duidelijk en laagdrempelig is? We gebruiken hiervoor verschillende tools, zoals intercom, canva en mailchimp. Het liefst gebruiken we voorbeelden van gebruikers in deze communicatie. Samen met onze user engagement coordinator zal je aan de slag gaan met deze uitdaging en daarnaast ook ondersteunend zijn aan de online klantenservice. Je zult dagelijks vragen beantwoorden van nieuwkomers op de app, over het aanbod en informatie die ze daar kunnen vinden.

Je zult je bezighouden met:

  • het bedenken van nieuwe en laagdrempelige methoden van communicatie – voor informatie en aanbod 
  • het schrijven van activatie berichten in-app en via e-mail 
  • het opzetten van e-mail campagnes met informatie over verschillende thema’s en een overzicht aan interessante activiteiten
  • het interviewen van gebruikers voor de activatie berichten 
  • het beantwoorden van vragen van nieuwkomers op de app

Jij…

    • bent communicatief sterk
    • kunt je inleven in de communicatie benodigdheden en belevingswereld van verschillende publieken en personen
    • kunt makkelijk schakelen tussen verschillende vormen van communicatie 
    • houdt van aanpakken en toont eigen initiatief
    • bent maatschappelijke betrokken 
    • hebt een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal (minimaal B2 niveau)
    • Bonuspunten: Je spreekt zelf Tigrinya, Arabisch, Farsi, Oekraïens of Turks 
    • Bonuspunten: Je hebt zelf een migratieachtergrond

Wij bieden:

  • Ruimte voor een stage/afstudeeropdracht. Heb je een leuk idee? Wij luisteren graag. Naar verwachting kun je 1 dag per week tijd besteden aan een extra opdracht.
  • Uitgebreide stagebegeleiding.
  • De mogelijkheid om zowel op afstand, als op kantoor te werken.
  • Stagevergoeding.
  • Lekkere lunch (mits wij op kantoor werken)

 

Klinkt dit als jouw ideale stage? Stuur dan je CV en motivatie naar Loes Ansems: operations@welcomeapp.nl. Mocht je nog verdere vragen hebben, twijfel dan niet om contact op te nemen. Reacties zonder motivatiebrief worden niet in behandeling genomen.